Poznáte marketingové skratky? 

28.06.2025

Marketingová skratka PNO znamená "Podiel nákladov na obrate".

V angličtine sa tomu zvyčajne hovorí ROAS (Return on Ad Spend), ale PNO je častejší pojem v česko-slovenskom e-commerce prostredí a používa sa najmä v súvislosti s výkonnostným marketingom, napríklad v Google Ads alebo pri analýze kampaní v e-shopoch.

Výpočet PNO:

PNO=(Náklady na reklamu ​/ Obrat z reklamy )×100

Príklad:

  • Náklady na reklamu: 100 €

  • Obrat z tejto reklamy: 1000 €

PNO=(100 / 1000​)×100=10%

Ako interpretovať PNO:

  • Nižšie PNO je lepšie, znamená to, že za menšie náklady dosahujete vyšší obrat.

  • Ak má vaša kampaň PNO 5 %, znamená to, že na každý 1 € z obratu ste minuli 0,05 € na reklamu.

  • PNO by malo byť nižšie než vaša marža, inak je kampaň stratová.


K vizuálnemu členeniu textu slúžia obrázkové sekcie

Okrem nadpisov vám s členením textu na správnych miestach pomôžu aj obrázkové sekcie. Jednotlivé odstavce vášho článku oddeľte obrázkami, ktoré vhodne doplnia obsah.

Pokiaľ uvádzate dôležité slová či myšlienky, použite pre zvýraznenie textu citáciu.

Váš text začína práve tu. Kliknite sem a môžete začať písať. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium totam rem aperiam eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et.